25 Eylül 2013 Çarşamba

Scrapbooking (Bir sır / A secret)

'Canım kızıma' / 'To my sweet daughter'   
Sevgili dostlar, bu yazıyı kızım okur yazar olmadan önce kaldıracağım. Aslında burada anlatacağım şey, özenle sakladığım, çevremde çok az insanın bildiği ve sadece 2 kişinin her şeyiyle okuduğu bir defter. Kasada sakladığım bu deftere kızımın doğumundan bu yana her şeyi kaydettim ve ilerde bir anne adayı olursa/olduğu zaman, ona hediye etmeyi düşünüyorum. Babası ile tanışmamızla başlıyor defter; hamilelik, doğum, ilkler, önemli olaylar, ilk mama, ilk terlik, ilk saç kesimi, diş, çiş, kaka, ilk salıncak, gezdiğimiz yerlerin biletleri, el-ayak izleri... Saymayı bir kenara bırakayım çünkü saymakla bitmez.  Nasıl bir kayıt delisi olduğumu size burada anlatmıştım. Bu defter de, başlı başına kızımla ilgili kayıtları tuttuğum defterim. İlerde belki sararacak orijinal fotoğraflar ve el yazısı ile tutulmuş bu defterin yıllar sonra güzel bir sürpriz ve değerli bir hatıra olacağını düşünüyorum ama buradaki emeği anlaması için onun da anne adayı olması gerek. Bu arada gelelim scrapbooking başlığına. Ben bu deftere başladığımda, scrapbooking henüz bu kadar çılgınca uygulanan bir şey değildi ama şimdi öyle oldu, çok da isabetli oldu. Bu kavram;  el yazısı, fotoğraflar, çizimler, anı parçaları vb ile tutulan modern günlük anlayışını ifade ediyor. Bu uygulamanın hızla yayılıyor olması beni de mutlu ediyor. Aslında yakın zaman öncesine kadar bu defteri saklı tutmaya devam etmeye niyetliydim fakat fikir değiştirdim. Bu fikrin, yeni anneler veya anne adayları için güzel bir ilham kaynağı olabileceği ve benzer bir hatıra/hediye hazırlamak isteyenler olabileceği düşüncesi ile paylaşmaya karar verdim. Böyle güzel bir fikri kendime saklamak bencillik olur :)
--
Dear friends, this is a temporary post. I will delete it before my daughter learns how to read (which is very soon). Because she should not know about this notebook. Actually, what you see here is a big secret. Only a few people knows about this, and only two of them actually read all the content. I keep this notebook in a safe. I wrote here about how I like to record everything. This notebook is the place where I record everything about my daughter. It starts with how I met her father and continues with my pregnancy, birth, first of everything, moments, moments moments of all, hand-foot prints, her sketches of almost every month, tickets of exhibitions and museums we went together. I hope this will be a very valuable gift to her, with mummy’s handwriting and real photos. And if we come to title ‘scrapbooking’; it is a modern day chronicle with handwriting, drawings, photos, real objects, papers etc. Despite I started to keep this notebook before I know the concept of scrapbooking, I think it is a nice example of it now. Actually, I was keen to keep it as a secret but recently I changed my mind. I wanted to write a post because this idea can be a nice inspiration for some moms-to-be for the first time.  
 
 
O bir kız bebek / Baby girl
 
Doğum sertifikası ve hastanenin web sitesine bırakılan mesajlar, ilk ayak izleri / Birth certificate and the messages left to the web of the hospital, the first footprints. 
Haberlerde de yer aldık tabiii :) / We were on news naturally :)
İlk katı gıdaya geçiş, içerikler, pişirme şekilleri. Organik gıda ile kafayı bozmuştum bir ara. Uzun süre de sadece organik gıda yedirdim kızıma. / First day of solid food, content and the way of cooking. I was obsessed about organic food and I fed her with only organic food for a long time.

Tuvalet eğitimi / Toilet training 
 
 En güzel anlar, bazı yazıları mozaiklemem gerekti :)  / Best moments, I had to put mosaics on some text :) 

 
İlk parmak arası terlikler / First flip flops
 
 
 
 
 
Hemen her aya ait çizimleri / Her drawings from almost every month.
 
Doğumgünleri; davetiyeler, hazırlıklar / Everything about birthday parties; invitations, preparations
Kız ve kedi / Girl and the cat
 
Bir başka doğumgünü / Another birthday party
Yıl sonu gösteri davetiyeleri, karne kopyaları / Year end school ceremony invitations, copy of carnets. 
 En yakın arkadaşlar / Best friends
 
Kızımın da benim gibi müze tutkunu olmasını istiyorum; bu amaçla onu götürdüğüm tüm müzelerin/sergilerin giriş biletleri (Ve evet, kızıma daha dört yaşındayken Michaelangelo'nun Davut heykelinin bir kopyasını ve daha birçoklarını göstermiş olmakla övünüyorum :) / I want my daughter to be a museum addict like me. The tickets of every museum or exhibition that I took her. (And yes, I am proud of showing the replica of Michaelangelo's Davut and much more)  

 

 
 
Sömester aktiviteleri / Somestr activities 
Komik anlar / Funny moments
 
 Okul günleri / School days.
 
İşte böyle,  o günleri görecek ömrümüz varsa, daha uzun süre çoğalarak bekleyecek bu defter.
--
This is it. If I live long enough to see those days, this notebook is going to wait for a very long time.

12 yorum :

  1. çok güzel bir fikir ben çok duygulandım bakarken... çok değerli bence ellerinine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Elmass Hanım, çok özenerek hazırladım. Umarım kendisi de mutlulukla okur.

      Sil
  2. ne kadar değerli bir hediye ♥ duyguyla harmanlanmış bir emek. kızınız çok şanslı. arşiv niteliğinde bir defter... ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet NurSer Hanım, tam bir arşiv oldu :) Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  3. Harika bir fikir.Emeğinize sağlık. Kızınızla birlikte mutlu bir ömür dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esifimo. Sağlık ve huzur içinde bir ömür sürmek dileği ile, aynısını sizler için de candan diliyorum. Sevgiler.

      Sil
  4. Harika, bayıldım:) bende projectlife olarak duymuştum, araştırmıştım...tembellikten bir türlü başlayamıyorum, sizin bu yazınız bana müthiş bir motivasyon oldu, emeginize saglık. Kızınız bayılacak ilerde eline geçtiğinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta başla Kübra'cım, çok keyif alacağına hiç şüphem yok, madem daha önce aklında da varmış, çok güzel şeyler hazırlarsın eminim.

      Sil
  5. Bu defteri gün ışığına çıkaracağını hiç düşünmemiştim :) iyi ki yayınladın. Böylelikle bir çok anneye ilham oldun. Gerçekten kayıt tutmayı seven insanlar ancak yapabiliyor. Çünkü ciddi anlamda zahmetli bir şey bu çalışma. Bu yüzden tekrar tebrik ederim seni. Defne bu defteri okuduğu zaman onun için de senin için de harika duyguların yaşandığı bir an olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, fikir değiştirip yayınlamaya karar verdim yeni anne adayları için. Diliyorum ki ilerde Defne için de kıymetli bir hediye olur.

      Sil
  6. Ne kadar güzel olmuş çok yaratıcısınız tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Bengisu Hanım.. Beğendiğinize sevindim.

      Sil