31 Temmuz 2017 Pazartesi

Elma büyüklüğünde dolu yağan şehirde sıradan bir gün

Şehre elma kadar dolu yağmazdan bir gece öncesi. Akşam 19:30-20:00 suları. Kağıt balonları çıkardım ve tek tek bir güzel astım :)
Sonra altına bir köşe kurup kendime, okudum, müzik dinledim, kahve içtim. Ertesi gün bizi bekleyen tuhaf hava durumundan habersiz, takıldık öyle.
Ve derken bir sonraki gün oldu. O doluların görüntüsü şoka uğrattı beni. Bizim tarafta dolu yağmadı ama sağanak yağmuru indiren fırtına o kadar güçlüydü ki ağaçların meyve taşıyan dalları kırıldı :(
Bu balonlar ise, inanılmaz bir şekilde sıfır zayiatla fırtınayı atlattılar. Hepsi paramparça olacak diye bekledim ama sadece bir tanesi düştü. Gerisi fır döne döne fırtınanın sonuna kadar yerine tutunmayı başardı.
Şehrimizin iyice tuhaflaştığı konusunda bana katılıyor musunuz bilmiyorum ama sel götürüyor diye şaşırıyorduk ki, Temmuz ortası yağan dolular şaşırmak nasıl olurmuş gösterdi. Acaba Temmuz ayları hep böyle mi geçecek bundan sonra? Bir yıl mermi-kurşun-roket yağar insanların üzerine, sonraki yıl 9 cm çapında dolular. Arabaların içinde yakalananlar kıyamet kopuyor sanmışlar :( Ben olsam ben de korkudan ölürdüm herhalde. İnsanların ayarı bozuk. İklimin ayarı bozuk. Doğanın dengesi bozuk. Allah sonumuzu hayretsin.  

1 yorum :

  1. Geçmiş olsun, dedğiniz gibi insanların ayarı bozuldukça, doğaya daha da zarar veriyorlar..
    Ama gözlerimizin önünde gerçekleşen ve ben buradayım diyen iklim değişikliği var..

    sevgiler

    YanıtlaSil