29 Mayıs 2017 Pazartesi

Gaudi'yi alsak, senden geriye ne kalır eyyy Barselona?! :)

-Barselona mı??? Harika!!! Bayılacaksınız!
Barselona'ya gideceğimizi söylediğimiz hemen herkesten aldığımız tepki buydu ve dedikleri gibi de oldu. Çok farklı bir şehirmiş Barselona. Bu farkı nasıl anlatacağımı tam bilmiyorum. Bir deneyelim bakalım.

Bir kere şehirde YER GÖK GAUDİ!! Gezip gördükten sonra şimdi daha iyi anlıyorum. Gaudi'nin eserlerini çıkarırsanız geriye ne kalır? Ne kalacağı gerçekten tartışılır. Çok zengin bir dedeniz olduğunu farz edin. Öylesine büyük varlık sahibi ki, ölümüyle birlikte kırk yedi sülalenizi sittin sene (argo bir ifade olduysa pardon) ihya edecek gelir bırakıyor. İşte o dede Gaudi ise şanslı torun  Barselona'lılardır. Çok şehir gezdim, çok müze kuyruğu bekledim ama diyebilirim ki Gaudi eserleri ile önündeki kuyruk ve giriş ücretinin yüksekliği açısından pek azı yarışabilir.
Üstelik Gaudi hayatı boyunca yerilmiş, eleştirilmiş, küçümsenmiş. Yaptığı işler yerden yere vurulmuş. (Hiçbir yeteneği olmayan 'sıradanlar', dünyaya gelmiş yetenekli insanların başındaki en büyük ceza değil midir zaten her zaman) Delilikle suçlanmış. Günümüz algısından eser yokmuş tabii ki. Barselona'ya gitmeden önce muhtemelen abartılmış bir durumla karşılaşacağımı düşünüyordum ama günümüzde ona duyulan hayranlığın çok yerinde olduğuna inanıyorum artık. Gerçek bir dâhiymiş Gaudi. İnsanlar onun eserlerini kutsal mabet gezer gibi geziyorlar. Bu fotoğrafta Casa Battlo'nun içinden dışarıda bekleşenleri görüyorsunuz.
 İnteraktif guide'lar hem anlatıyor, hem de mekanı o dönemin dekorasyonu ile gözlemleyebilme imkanı sunuyor ki bu yönteme ba.yıl.dım.
Bu yazıda size 'Barselona'da gezilecek yerler listesi yapmayacağım, bu içerikte hazırlanmış çok güzel yazılar var ama Casa Batllo'yu yazmadan geçemem. Soluğum kesildi. Büyülendim.
Olur da yolunuz düşer, olur da 5 saatlik kuyruk denk gelir... Ne olursa olsun. Barselona'ya gidip de bu binaya girmeden lütfen dönmeyin. (Diğer her şeyi pas geçmeniz bile gerekse) Kendi sanatında hiçbir sınırı olmayan bir adamın cesareti ve hayal gününün eşsiz meyvesi bence. Denizin içinde, dev bir deniz canlısının yanında veya (belki midesinde) onunla yüzdüğünüzü hayal edeceksiniz.

 
 Barselona çanı olsun senin adın.
 Mayısta böyleyse temmuz ağustosu düşünemiyorum.  
 Kendi çapımda ben de bir sanatçı sayılırım :)    
   Sadelik her yerde ön planda.
 Görselde sadelik ama anlam ve içerikte göz kamaştırıcı bir çeşitlilik ve albeni.
Sangriasız olur mu hiç.
Peki Barselona'ya dair benim önerilerim neler? Tabii ki bol bol Tapas ve Sangria, Tapas için adres 'Ciutat Comtal' ama yer bekleme, sıra gelme, bir masa edinip saadet dolu dakikalar geçirme konusunda şimdiden bol şans dilerim. Yemek için vereceğim ikinci adres ise (Tapas'a alternatif menüsüyle) 'Bar Lobo' ve son olarak konaklama için ise 'Catalonia Magdalenes' Adres Avrupa ise otellerde su bile ücretlidir ama bu otel sınırsız ve çok lezzetli snack ikramları ile bizi şaşırtan bir ev sahipliği gösterdi. Özleyeceğiz seni Barselona :)

2 yorum :

  1. Çok güzel. Turla gitmiştim. Gaudi'nin bu binasını görmedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Barselona kalp ben kalp tapas :)

    YanıtlaSil