23 Ocak 2017 Pazartesi

Kinoa salatası

Ne zaman yiyecek bir şey paylaşacak olsam iki kere düşünüyorum. Benim gibi olup da yiyecek fotoğrafı görmekten hoşlanmayanlar bu paylaşımımdan ötürü kusura bakmasınlar lütfen. Estetik kaygılarla çekilmiş özel fotoğraflar olmadığı müddetçe yemek fotosu beni rahatsız ediyor. Hele de toksam ve hele de paylaşılan fotoğraf paldır küldür çekilmiş etli metli bir yemek fotoğrafı ise. Neyse, lafı kısa kesecek olursak, geçen hafta kinoa salatası denedim. Tam benim damak tadım. Kinoa (muhtemelen birçoklarınız zaten denemiştir) bulgur gibi bir şey. Tadı varla yok arası. Besin olarak  hafif. Salatası benim hoşuma gitti. Pratik ve lezzetli.
Malzemeler yeşil soğan, maydanoz, nar taneleri, ceviz, yağ, sirke, limon (ve dileyenler için tuz, ben hiçbir salata çeşidine katmıyorum) İlk yapışımda bunlarla yaptım. İkincide ise birer adet kuru incir ve gün kurusu da ekledim. Her iki versiyon da güzel ama malzeme olarak ya yeşil soğanı, ya da gün kurusu/kuru inciri seçmek gerekiyor. Birinden biri.
Kinoayı yıkayıp, yarım saat suda bekletip 15-20 dk da pişiriyorsunuz. Tüm işlem bu. Hazır olduğunda hepsini karıştırıp en güzel kasenize doldurun ve kaşıklayın. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder