28 Ağustos 2015 Cuma

Secdus tabaklarım

Dün gecenin ilerleyen saatlerinde Secda'nın (Secdus) instagramdaki paylaşımını gördüm, belki siz de görmüşsünüzdür. O kadar rahatsız oldum ki bir süre uykum kaçtı. Kendi tasarımı ve üretimi olan tabaklardan bir grubun taklit edildiğini ve çeşitli sitelerde satılmaya başladığını yazmış. Ne kadar üzücü bir durum düşünsenize. Yıllarca hayal ediyorsunuz, bin bir emek ve cefa ile ve yüzlerce engeli aşarak bir dükkan açıp ürün grubu ortaya koyuyorsunuz. Daha seneniz bile dolmadan bir sabah bir de bakıyorsunuz ki noktasına virgülüne dokunulmadan tabaklarınız aynen üretilmiş ve çeşitli yerlerde satılıyor. Hem hayalleriniz çalınıyor, hem de iş yapmaya çalışan bir girişimci olarak rekabet gücünüz elinizden alınıyor.
Türkiye'de farklı olmak ve ortaya bir sonuç koymak ne kadar zor. Hele hele de tasarıma yönelmek ve üretmek çok çok zor. Belki de bu nedenle tasarımcı çıkmıyor bizden. Çıkabilenler de büyük haksızlıklara katlanmak veya bunların üstesinden gelmek zorunda bırakılıyor. Hele bir de kadınsanız, işiniz 2 kat daha zor.
Umuyorum ki bu süreç en hakkaniyetli şekilde atlatılır ve Secdus tabaklarımız, Secdus tabaklar olarak kalır. Sizden ricam, lütfen taklit ürünlere yönelmeyin. Gerçekten orijinal olan ve hayatlarımıza renk katan cesaretli insanları desteklemezsek hayatlarındaki renkler eksilecek olanlar yine bizden başkası değil.   
Haftanın bu son yazısında iyi havadisler vermek isterdim ama maalesef olmadı :( Hepinize selam ve sevgilerimi iletiyorum. Güzel bir hafta sonu geçirin, yenilenin, dinlenin. Pazartesi günü tekrar görüşmek üzere.  

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder