30 Haziran 2015 Salı

'Serendipity'

Hani geçenlerde bir yazı yazmıştım. O yazıda 'Yeni tecrübe ettiğiniz bir durumun, tam da ihtiyacınız olan ama ihtiyacınız olduğunun farkında olmadığınız ve yollarınız bir kez kesiştikten sonra da bir daha vazgeçemediğiniz bir unsura dönüştüğü oluyor mu hiç?' diye sormuştum size. Dün akşam Bilge Karasu'nun 'Kedisiz ve Kitapsız' kitabını okurken yukarda anlatmaya çalıştığım durumu anlatan İngilizce bir kelime öğrendim. Bu kelime 'serendipity' imiş. Bu yeni kelimeden çok hoşlandım; hem anlam, hem de fonetik olarak çok güzel. Anlamını daha kısa ifade etmek gerekirse eğer; sen aramazken karşına çıkan kıymetli şey... Ne kadar hoş değil mi? Aslında hayat bu tip şeylerle dolu, sadece görerek bakmak gerekiyor. Bugün de böyle bir merhaba demek istedim size. Sevgiler ve selamlar herkese.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder