23 Mayıs 2014 Cuma

Defne 6 Yaşında

Bir doğum günü partisi sizce neden tarihe geçer? Bir düşünün bakalım bunun için bir sebep bulabilecek misiniz :) Ben bir sebep biliyorum. Ve bu sebep yüzünden Defne için yaptığım 6. yaş doğum günü partisi bence tarihe geçti :) 

Aklınızdan geçen türlü sebep arasında benim sebebimi bulamadığınızı biliyorum. Belki bazı şeyler geçti ama benimki değil :) Bir doğum günü partisinde hiç balon yoksa o parti bence tarihe geçmeyi haketmiştir. Bu gördüğünüz partide hiç balon kullanmadım. Aslında bu parti bir kağıt şöleniydi. Tam hayallerini kurduğum gibi. Tüm dekorasyon malzemesi kağıttı ve tamamına yakını bizzat yaptığım ürünlerdi. Ev&Bahçe Dergisi bu güzel günümüzde bizimleydi. Adım adım fotoğrafladı. Temmuz sayısında tüm detaylar Ev&Bahçe Dergisi'nde sizinle olacak. Kendi büyüleyici partilerinizi yapmak için tüyolar bulacaksınız.
 
Tabi bu partinin benim için bir başka anlamı daha vardı. Kitabım 'Kağıttan' raflara çıktıktan sonra yaptığım ilk parti olduğu için ve de Ev&Bahçe Dergisi'nin çekimi olacağı için ayrı özendim herşeye. 'Kağıtla dekor' aşkımı,  kitabımın üçüncü bölümünde (parti dekorasyonu bölümünde) örnek projelerle paylaştım ve zaman zaman gerçekleştirdiğim 'parti dekorasyonu' atölyelerimde arzu eden katılımcılarla bizzat uygulamalar yapıyoruz.
 
 
Partimizde 2 ana bölüm vardı. Birincisi, kızımın çıktığı günden beri hastası olduğu ve bugüne kadar belki 20 küsür kere seyrettiğimiz 'Karlar Ülkesi' temalı bölüm; diğeri de yetişkinler için pastel tonlarda hazırladığım bölüm.
 
Karlar Ülkesi temalı köşenin her bir detayını hazırlarken tatlı bir keyif aldım. Herşey bütünün bir parçası olarak özenle yerini aldı ve en minik detaylara kadar ince ince hazırladım herşeyi. Karlar Ülkesi temasında Türkiye'de yapılan pek birşey yok, yurt dışı partilerde neler yapılmış diye internetten epey araştırma yaptım ve rahatlıkla ifade edebilirim ki, bu parti şimdiye kadar yapılan en iddalı 'Karlar Ülkesi' parti dekoru :) 
 
Tabi söylememe gerek yok herhalde; Türkiye'de bu animasyona ait hiçbir malzeme yok :( Hatta dünyada bile karaborsa. En son Paris seyahatimde, Paris'te kaldığım 5 günün 3'ünde Disney mağazasına gittim. En son gün gelen (ve bu fotolarda gördüğünüz) Elsa, Kristoff ve Anna bebekleri 5'er 10'ar kapışılıyordu. Kıyafetler geldiği gün 2 saat içinde bitiyormuş ve başka hiçbirşey kalmamıştı. Ben de kendimi ezdirmeden bu 3 bebeği alıp, mağazadaki gözü dönmüş kalabalıktan kendimi ancak kurtarabildim :)
 

Davetli anneler için hazırladığım hediye köşesi. Lokum kavanozlarını Paris'ten almıştım, renkli kumaş şeritlerle süslemesini ve lokum ilavesini ben yaptım. Üçgen kutular da benim tasarımım ve el yapımım. Herkese bir kavanoz,  bir dikdörtgen kutu ve bir üçgen kutu hediye ettim. İçlerine minik-çanta boyu çeşitli hediyeler ekledim. Kitabım 'Kağıttan'da da farklı kutu örneklerine ait şablonlar ve arkasında yırt kullan kağıtlar var.

Fotoğraf köşesi. Bence böyle bir köşe her parti için gerekli. Fotoğrafların her sene aynı olmasını engelleyen ve onları monotonluktan kurtaran bir detay. Yazılı banner dahil tamamını kendim yaptım. Çok basit bir şekilde kendi partileriniz için siz de yapabilirsiniz.

Partimdeki hazır olan tek kağıt grup bu beyaz balonlar (Ve itiraf edeyim bunların tüm renklerinden  aldım. Sıradaki organizasyonlarımda bolca kullanmayı düşünüyorum)

 

 Akordeon süslerim
 
Minik Elsa'nın çantasını da yakalamış fotoğrafları çeken Tunçsel abimiz :) 
  Yaz ortasında kış. Arka planda yükselen beyaz ferforjeler takı askılarım ama karlarla süsleyerek büfeye ekledim onları da.
 Şeker kaplı leblebilerimiz kar efekti veriyor.
    Her bir kar tanesi tek tek basıldı ve kürdanlara yapıştı. Marshmellowlar buz kalıpları niyetine :)
 
   Ve Elsa, kostümü ile sahneye girer :)
 
 Meyve suyu sebilimizde de mini kağıt bunting vardı.
 Kağıt ponponlarımız olmazsa olmaz.

 Minikler için bir başka fotoğraf köşesi. Çember kızımın hulahopu. Bir yerinden kesip cibinliğini geçirdim ve astım.
 
 
 
 
Kağıt zincirimiz en önde
 
 
 Bu iki ponpon yemek masasının tam üzerine sarkıyor. Bu arada ufak bir envanter sayımı yapmak gerekirse bu parti için net 50 tane kağı ponpon ve 48 tane de akordeon süs yapmışım. Kağıda ve kağıtla yapılan herşeye bayılıyorum.  
 Masa üzerindeki kağıt süslerim de yukardan sarkan ponponlar ile aynı renk skalasında.
 
 Bu pipetler yok mu bu pipetler! Hastasıyım!
 
 
Arkadan sarkan ponponlar dört kattan oluşuyor. Hepsi bir üsttekinin yarısı kadar. Ortama renk ve hareket katmak için çok idealler. Partileriniz için tavsiye ederim.  
 Minikler için mini su şişeleri hazırladık. Elsa baskılı şeritleri, yanlarında desenli bantla yapıştırılmış kağıt pipetleri ve bu pipetlere takılı Olaf'ları var.
 
 Minikler için hazırladığımız diğer hediye paketi. Bu paketlerin ağız kısmına, Martha Stewart Delgeç ile dantel görünümü verdim.
 Cupcakelerimiz
 Ülker çikolatanın kendi kağıdını söküp Elsalı çıkartmalarla yeni bir görünüme kavuşturduk.
 
 
 'Kendin Yap' Olaf seti de minikler için hazırladığımız bir sürprizdi. Aradan minicik de olsa görünüyor.
 
 Karlar Ülkesi çıkartmalarımız hem tabaklarımızda, hem bardaklarımızda. Hazır baskılısı olmadığı için tek tek yaptık Defne ile.
 Masanın üzerine mini karlar serpiştirdik.
 Ve pastamız. Bu pasta için Sihirli Pastane'den Arzu Hn'a ne kadar teşekkür etsem az. Bir pasta bebek, gerçek bebeğe bu kadar mı benzer. Kendisini tebrik ediyorum. İnstagram hesabı sihirlipastane'den kendisini takibe alıp, ihtiyacınız durumunda gönül rahatlığı ile siparişinizi verebilirsiniz. Hayatımızda ilk defa alıştığımızın dışında bir yere pasta siparişi verdim ve çok memnun kaldım. Bildiğimiz hiçbir marka Elsa'lı pasta yapamıyordu ama Arzu Hn en güzelini yaptı.
 
 
 Mutluluk
 Yetişkinlerin büfesinden bir detay. Kuru mineli vazoyu desenli bantlarla kaplamıştım. Öndeki minik şişeleri de etiketlerle süsledim. 
 Bu arada bu sene ilk defa davetiye de bastırdık ve kızım kendi yazdı üstünü
 
 Katılan miniklerden bir grup. Onları eğlenirken görmek çok keyifli. Bu arada, geçen seneki doğum günü partimize göz atmak isteyenler buradan ulaşabilirler. Detaylar ve ilham verici fikirler için Ev&Bahçe Dergisi'nin Temmuz sayısını almayı unutmayın.


6 yorum :

  1. BU SADECE DEFNE İÇİN ÖZELMİ YOKSA SİPARİS EDİLİYORMU AYNISINI İSTİYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defne'ye özeldir :) Ben dışarı parti dekorasyonu yapmıyorum ama atölyelerime katılıp kendiniz de aynısını yapabilirsiniz :) Sevgiler, selamlar...

      Sil
  2. Harika bir PArti olmuş. Tüm detaylara bayıldım.
    Ben de kızımın Pamuk Prenses olacağı 4 yaş partisi için hazırlıklar içindeyken karşılaştım bloğunuzla, oysaki instagramdan takip ediyormuşum zaten :)
    O akerdeonlardan bir sürü kırmızı, sarı, lavicert renklerinde ama farklı farklı boyutlarda yaptım ben de, duvara dağınık şekilde yapıştırıp bir fotoğraf köşesi oluşturmayı planlıyorum.
    Bizim konseptimiz Pamuk Prensen olduğu için onun kırmızı elmayı ısırmasından yola çıkarak her yere kırmızı elmalar serpiyoruz.
    sizden bir konuda destek istesem, o minicik kağıt süslerin yapılışının anlatımı blogunuzda bulunuyor mu, ben bulamadım.
    Hani en son yaptığınız merdivene astığını minik renk renk, ipe asılı toplar. Onlardan yapabilir miyim acaba, çok zor benziyorlar :D
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesajınızı geç görüyorum, kusura bakmayın lütfen. O toplar hazır. Bal peteği top olarak geçiyor. İkea'dan satın alabilirsiniz. Sevgiler, selamlar.

      Sil
  3. Elsa kıyafetini nereden aldınız ?çok önemli

    YanıtlaSil
  4. gerçekten harika bir iş çıkarmışınız. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil