19 Mayıs 2013 Pazar

İğne oyası / Needle lace


Minicik bir kitapçık geçti elime bugün. İçinde iğne oyası modelleri ve iğne oyasının nasıl yapıldığına dair bilgiler var. Türkiye'de kadınlara has birçok elişçiliği örneğinde olduğu gibi ne kadar çok emek var bunlarda ! Çocukluğumuzda evlerimizde bulunan dantel, tığ işleri, iğne oyaları, havlu kenarları, kaneviçeler ne kadar gereksiz gelirdi bana. Onlara harcanan vakti boşa geçmiş olarak düşünürdüm. Şimdi ise bunların ne kadar önemli kültürel zenginlikler olduğunu düşünüyorum. İmkanım olsa Anadolu'yu karış karış gezer, artık unutulan bu tip meziyetlere sahip hanımlarla görüşür, röportajlar yapar; hem yapılan modeller, hem de yapılışları içeren bir kaynak kitap hazırlardım. Böylelikle  kültürümüzün unutulmaya yüz tutmuş bu nadide parçasını sonraki nesillere aktarma konusunda bir katkım olurdu. Yapılan eserleri de toplar bir müze açardım :) Hayallerimizin bir sınırı yokya :)
--
I had a little booklet today. It shows needle lace models together with how-to-dos. It is amazing to see how much effort it takes to produce one of these (like in all female handicraftsmanship examples in Turkey). When I was a kid, all these kind of things seemed useless to me, nothing but just loss of time. Now, I think that they are very important examples of cultural wealth. If I had the opportunity, I would travel every single spot of my Country to interview with ladies who are still able to make these kind of handicraftsmanship examples which are about to extinct. I would also include the models and how-to-do instructions to that reference book. In that way, I would have a little input to transfer a very unique piece of our culture to next generations. Additionally, I would open a museum which would include all selected examples as well. Our dreams do not have to have an end, do they :)




















4 yorum :

  1. Geçen sene çok merak sarmıştım bu iğne oyası işine. Buğra küçük olduğu için fırsatım olmamıştı denemeye. İyi aklıma getirdin, deniyeyim bakalım yapabilecekmiyim :)

    YanıtlaSil
  2. Denersen ve olursa, el emeği göz nuru ufak bir hediye isterim :)

    YanıtlaSil
  3. Çeyizim için çok uğraşmıştım zamanında. Çok yorucu ama emeğinizin karşılığını alıyorsunuz. Şimdi kızıma öğretiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları yapabilmek çok hoş bir his olsa gerek. Kızınız ilerde gururla bunları annemden öğrendim diyecek.

      Sil